Serviceanmälan
Kundportal för avtalskunder
Här kan du boka och följa alla dina ärenden (support, serviceanmälan, beställningar m.m)
Kundportal för avtalskunder till Lexium.
Vi har bemanning helgfria vardagar kl 07.00-16.00.
Utanför ovan tider behöver du ringa vår jour på 010-210 45 00 för ditt ärende. Notera att det tillkommer avgifter för jour.
För snabb support och översikt av dina ärenden loggar du in i Kundportalen. Om du saknar inloggning eller behöver nytt lösenord, maila affarssupport@lexium.se
Vanliga frågor om kundportalen
Inlogg
Inloggning sker genom att ange användarnamn och lösenord.
Användarnamn tilldelas avtalskunder av Lexium.
Vid misslyckat inlogg eller andra frågor vänligen kontakta affarssupport@lexium.se
Språk
Ändra språk går att göra uppe till höger under Användarnamn.
För att hitta dina pågående ärenden samt status för dessa så klickar du på ”boka ett ärende” och sedan på ”mina ärenden”.
Detta är sidan där man skapar, lägger upp ett nytt ärende. Den nås genom att klicka på “Nytt ärende” på sidan med ärendelistan.
Skapa ett nytt ärende
För att skapa ett nytt ärende klickar man på Boka ett Ärende på startsidan och väljer sedan i vänsterspalten vilken typ av ärende som ska skapas.
Fyll därefter i ämne samt vilken prioritet ärendet har – lägg även till ärendets plats och beskriv gärna ärendet ytterligare i kommentar.
Bifoga eventuella filer i relaterade dokument.
Klicka på skapa ärende.