Bemanna med erfaren personal
Vi hjälper er bemanna receptionen med erfaren servicepersonal, och ser till att alla receptionister och vikarier har den service- och säkerhetsutbildning som behövs. Att vara ansiktet utåt ställer höga krav på servicenivån och vi vill bara erbjuda det bästa. Vår personal är inte bara utbildad utan också social, engagerad och ger det lilla extra oavsett situation.
När det kommer till större bostadsrättsföreningar och boendekomplex med lägenhetshotell bemannas vissa av receptionister som kan bemöta boende och hjälpa till med diverse ärenden. Ofta hamnar många generella frågor hos receptionisterna och de förväntas kunna ge svar eller relevant information som underlättar situationen. Utöver det kan det tillkomma uppgifter såsom inkommande samtal, bemanna växeln och vara tillgänglig vid behov vilket ställer ökade krav på förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och snabbt kunna hitta tillbaka till fokus.
Receptionister gör långt mer än att bara ta emot gäster. De är ansiktet utåt för ett företag och den första personen som personal, besökare och kunder träffar. Receptionister bemannar oftast entréytor för hotell och större kontorsfastigheter. Om du vill erbjuda fantastisk service i din reception och känna dig trygg med att receptionisten har utbildning och kunskap så hjälper vi dig gärna. Att bemanna receptionen med erfaren personal är vår expertis. Lämna över ansvaret till oss och känn trygghet med att allt sköts som det ska.
Behöver ni en receptionist? Kontakta oss!
System & Service
Att hitta rätt personal kan vara väldigt tidskrävande och ta fokus från huvudverksamheten. Att bemanna receptionen ingår sällan i hyresgästers kärnverksamhet, utan personal har helt andra uppgifter och ofta mycket att göra.
Vi har lång erfarenhet av att bemanna receptioner och förse våra kunder med serviceinriktad och pålitlig personal. Vi anser att den viktigaste egenskapen för en receptionist är just förmågan att hantera människor så att de känner sig sedda och hörda men också att kunna utföra jobbet strukturerat. För att säkerställa att våra receptionister har uppdaterade kunskaper kring de vanligaste programmen och systemen utbildar vi kontinuerligt. Det finns också tydliga krav på kunskap och förståelse för vanliga program och system så att receptionisten snabbt och enkelt kan navigera och utföra yrket på bästa sätt.
Vi kan hjälpa er så att bemanningen blir lyckad och att rätt kompetens hamnar på rätt plats.
Värdet av flexibel bemanning
Det ska också klicka tidsmässigt och finnas en stor grad av flexibilitet från arbetsgivarens sida. Våra kunder har alla olika behov och behöver ofta skräddarsydda lösningar som passar just deras kontor och arbetsuppgifter. Vi hjälper er snabbt hitta rätt kompetens och ni kan meddela hur många, hur länge och hur ofta de behövs – så ordnar vi resten.
Vi håller igång en löpande dialog med er, så att ni kan skala upp eller skala ned beroende på hur behoven ser ut över tiden.
Miljön och människorna på arbetsplatsen är avgörande för trivsel och produktivitet. En trivsam arbetsmiljö främjar goda tongångar och en bättre arbetsmoral. Genom att bemanna receptionen med professionella och erfarna medarbetare blir det första intrycket av ert kontor eller fastighet det bästa möjliga.
Ett besökssystem för receptioner håller koll på besökarna som anländer till en fastighet. Genom att besökare och gäster får anmäla sig i receptionen när de anländer kan ett registreringssystem hjälpa till att hålla koll på hur gäster kommer och går.
Av säkerhetsskäl kan det vara viktigt att få information om vilka som befinner sig i byggnaden. Det kan också vara viktigt att hålla ordning på hur många som besöker lokalerna samtidigt. Detta ur ett smittoskyddsperspektiv, men också ur en generell säkerhetssynvinkel.