En flytt är en tidskrävande och ofta stressig process som tar uppmärksamheten från kärnverksamheten. Det innebär inte bara att ni förlorar dyra pengar men också att ni lägger tid och fokus på arbetsuppgifter som är utanför er rollbeskrivning. Vi har kompetensen att hjälpa er med en så smidig och enkel flytt som möjligt och tar ett helhetsansvar från ax till limpa; det innebär allt från tecknade och avslutande av avtal, sortering, flytt av material till hantering av larm, utryckning vid behov och mycket mer. Det gör att ni kan överlämna hela processen till oss och fokusera på det ni gör bäst. Driva ert företag med gott resultat utan att oroa er för flytten och låta den störa era dagliga arbetsuppgifter.
Arbetsplatsen som ni ska lämna
En stor del uppgifterna med att byta lokaler rör avtalsändring och omdirigering av post. Nedan följer en mängd olika parametrar som bör tas i beaktande när ni ska gå från tidigare lokal till en ny:
– avsluta löpande avtal för befintlig lokal
– sortera det som ska slängas
– sortera det som ska följa med till nästa lokal
– ordna särskilt parkeringstillstånd för flytten
– adressändra och säkerställa att posten anländer till nya adressen
– beställa skyltar till pentry och avfallskärl
– styra om beställningar av t.ex. kontorsmaterial
Vid genomförande kan man oftast förvänta sig en fördröjning från leverantören vilket i sig innebär att planering och genomförande behöver starta i god tid. Vår projektledare är med er hela vägen och har stenkoll på alla delarna i flytten vilket innebär att ni tryggt kan återgå till era ordinarie arbetsuppgifter utan oro för att något ska falla mellan stolarna.
Arbetsplatsen som ni ska tillträda
Att strukturera upp och ha en plan för nya lokalen är en stor fördel för att inte tappa fart. Nedan ser du en del av de uppgifter vi hjälper er att samordna:
– teckna avtal för städning, skötsel av växter, kaffe och frukt
– teckna avtal för mattor och pappersåtervinning
– Plan för hur den nya arbetsplatsen ska utformas, kanske även uppdateras
– Vi tar hänsyn till nya krav för den nya arbetsplatsen och kan utforma i enlighet med era önskemål
– adressändra och säkerställa att posten anländer till nya adressen
Med detta vill vi poängtera fördelarna med att vi är en helhetsleverantör. Det innebär att flytten blir trygg och säker men också kostnadseffektiv för att vi håller ihop projektet. Genom att göra några av dessa planerande steg i förväg, kommer själva arbetet med flytten att gå smidigare, ta mindre tid och också bli mindre kosts.
Sammanfattningsvis är det alltså en rad olika faktorer som bör tas i beaktning inför flytt av en arbetsplats, där en helhetspartner kan vara till stor hjälp för att få helheten på plats.