Fyll i formuläret för att komma i kontakt med oss

På Lexium strävar vi efter att ge dig en enkel och effektiv upplevelse när det gäller fakturafrågor.

För att säkerställa att vi kan hantera din förfrågan på bästa sätt, ber vi dig vänligen att fylla i formuläret. Vi ser fram emot att hjälpa dig!

För kunder

Vi utser en kundkontakt som hanterar alla dina ärenden. Vid frågor om mottagen faktura, påminnelse eller andra fakturarelaterade frågor. Kontakta oss via formuläret nedan.

för leverantörer

Lexium-bolag tar sedan 2020-01-01 av miljö- och säkerhetskäl inte emot leverantörsfakturor i pappersformat, vi emotser fakturor helst i pdf-format och i andra hand i edi-format.
Vi hjälper våra leverantörer till digitala lösningar vilket bidrar till en minskad miljöpåverkan även hos dem.

Vi ber dig vara uppmärksam gällande de krav vi har på märkning och information på leverantörsfaktura samt på de legala krav vi har på leverantörsfakturor i övrigt.

Inköps-/arbetsordernummer

Du ska alltid få en inköpsorder eller arbetsordernummer av din beställare hos Lexium. Inköpsorder eller arbetsordernummer ska ses som en beställning, du får inte påbörja arbetet innan du mottagit detta av Lexiums beställare.

Inköpsordernumret som står på inköps-/arbetsorder måste anges som märkning på leverantörsfaktura för att kunna matchas. Lexium implementerade 2020-01-01 en digital/automatiserad scanning/matchning/tolkning av leverantörsfakturor, vilket gör fakturamärkning helt avgörande för dess hantering.

Viktig information; leverantörsfakturor som har fel bolagsnamn, adress alternativt saknar eller har en felaktig fakturamärkning kommer vårt affärssystem automatiskt att skriftligen reklamera och bestrida, vilket innebär att den som ställt ut faktura måste göra om densamma. Då detta är en automatiserad IT-process kan vi inte ändra denna setup